PROBELE DE APTITUDINI PENTRU ADMITEREA ÎN LICEELE VOCAȚIONALE
PROFIL PEDAGOGIC
Specializarea învățători-educatoare
(Anexă la ordinul ministrului Educației, Cercetării și Inovării nr. 3765 / 30.04.2009)
1. Proba de aptitudini muzicale
Va consta în verificarea aptitudinilor interpretative și a auzului muzical prin:
a) intonarea unui cântec dintr-un repertoriu de cinci cântece învățate în clasele I- VIII;
b) reproducerea unor scurte motive ritmico-melodice (2-4 măsuri), desprinse din cântece pentru copii.
2. Proba de aptitudini fizice
Va consta în verificarea aptitudinilor fizice prin:
a) reproducerea după model a 2-3 exerciții de influențare selectivă a aparatului locomotor;
b) 3-4 elemente de gimnastică acrobatică din programul claselor a V-a - a VI-a, executate izolat;
c) alergare 600 m – fără cerință de timp (implică un efort moderat).
Aptitudinile investigate sunt:
memorie motrice și coordonare;
starea funcțională a coloanei vertebrale;
funcție normală a sistemului cardio-respirator;
3. Proba de aptitudini artistice
Va consta în realizarea unei naturi statice cu două sau trei obiecte cu o temă plastică propusă de comisie.
Aptitudinile investigate sunt:
receptarea culorilor, a proporțiilor dintre obiecte;
încadrarea echilibrată a formelor plastice într-un spațiu.
4. Interviu
Va consta în:
a) recitarea a 2-3 strofe dintr-o poezie (la alegere);
b) lectură la prima vedere;
c) participare la o conversație cu comisia pe o temă dată de aceasta (se verifică, prin dialog, capacitatea de a aduce argumente, de a fi persuasiv si receptiv în relația cu partenerul de discuție).
Aptitudini investigate:
capacitatea de a comunica(scris și oral);
dicția.
NOTĂ:
1. Rezultatul fiecărei probe se apreciază cu “admis” sau “respins”.
2. Respingerea la o probă, atrage după sine obținerea calificativului ”respins” la probele de aptitudini.
3. Nu se admit contestații la probele de aptitudini.
4. Comisia pentru fiecare probă de aptitudini este alcătuită din doi profesori de specialitate, un profesor de gimnaziu și unul de liceu.
5. Președintele comisiei este directorul unității școlare.
PROBELE DE APTITUDINI PENTRU ADMITEREA ÎN LICEELE VOCAȚIONALE
PROFIL PEDAGOGIC
Specializările: bibliotecar-documentarist, instructor animator, instructor pentru activități extrașcolare, pedagog școlar
(ANEXA III la Ordinul MECT. 1868 din 31.08.2007)
1. Proba de aptitudini muzicale și coordonare motrice
În cadrul probei se verifica:
auzul muzical;
simțul ritmic;
memoria muzicala;
calitățile vocale;
condițiile generale fizico - estetice si de mișcare.
Verificarea se face prin 1 – 2 din următoarele forme:
intonarea a 1 –2 cântece prezentate de candidat;
reproducerea unor fragmente ritmico – melodice după modele date de comisie;
realizarea unor exerciții de mișcare la comanda profesorului.
Evaluarea se face de o comisie formata dintr-un profesor de muzica si un profesor de educație fizica.
2. Proba de investigare a capacității de a comunica și a dicției
În cadrul probei se verifica:
capacitatea de a comunica;
pronunția cuvintelor, în general, și a cuvintelor cu aglomerări de consoane, în special;
capacitatea de a aduce argumente în susținerea unor idei;
valențele artistice privind interpretarea unui text.
Verificarea se face prin 1 – 2 din următoarele forme:
recitarea a 1 –2 strofe dintr-o poezie la alegerea candidaților;
citirea unui text dialogat;
interviu pe o tema la alegerea candidatului;
Evaluarea se face de o comisie formata dintr-un profesor de pedagogie și un profesor de limba și literatura română
NOTĂ:
1. Fiecare probă se apreciază cu “Admis” sau “Respins”.
2. Un candidat care a fost declarat “respins” la una din probe, va fi declarat “respins” la probele de aptitudini.
3. Nu se admit contestații la probele de aptitudini.
PROFIL PEDAGOGIC
Specializarea învățători-educatoare
(Anexă la ordinul ministrului Educației, Cercetării și Inovării nr. 3765 / 30.04.2009)
1. Proba de aptitudini muzicale
Va consta în verificarea aptitudinilor interpretative și a auzului muzical prin:
a) intonarea unui cântec dintr-un repertoriu de cinci cântece învățate în clasele I- VIII;
b) reproducerea unor scurte motive ritmico-melodice (2-4 măsuri), desprinse din cântece pentru copii.
2. Proba de aptitudini fizice
Va consta în verificarea aptitudinilor fizice prin:
a) reproducerea după model a 2-3 exerciții de influențare selectivă a aparatului locomotor;
b) 3-4 elemente de gimnastică acrobatică din programul claselor a V-a - a VI-a, executate izolat;
c) alergare 600 m – fără cerință de timp (implică un efort moderat).
Aptitudinile investigate sunt:
memorie motrice și coordonare;
starea funcțională a coloanei vertebrale;
funcție normală a sistemului cardio-respirator;
3. Proba de aptitudini artistice
Va consta în realizarea unei naturi statice cu două sau trei obiecte cu o temă plastică propusă de comisie.
Aptitudinile investigate sunt:
receptarea culorilor, a proporțiilor dintre obiecte;
încadrarea echilibrată a formelor plastice într-un spațiu.
4. Interviu
Va consta în:
a) recitarea a 2-3 strofe dintr-o poezie (la alegere);
b) lectură la prima vedere;
c) participare la o conversație cu comisia pe o temă dată de aceasta (se verifică, prin dialog, capacitatea de a aduce argumente, de a fi persuasiv si receptiv în relația cu partenerul de discuție).
Aptitudini investigate:
capacitatea de a comunica(scris și oral);
dicția.
NOTĂ:
1. Rezultatul fiecărei probe se apreciază cu “admis” sau “respins”.
2. Respingerea la o probă, atrage după sine obținerea calificativului ”respins” la probele de aptitudini.
3. Nu se admit contestații la probele de aptitudini.
4. Comisia pentru fiecare probă de aptitudini este alcătuită din doi profesori de specialitate, un profesor de gimnaziu și unul de liceu.
5. Președintele comisiei este directorul unității școlare.
PROBELE DE APTITUDINI PENTRU ADMITEREA ÎN LICEELE VOCAȚIONALE
PROFIL PEDAGOGIC
Specializările: bibliotecar-documentarist, instructor animator, instructor pentru activități extrașcolare, pedagog școlar
(ANEXA III la Ordinul MECT. 1868 din 31.08.2007)
1. Proba de aptitudini muzicale și coordonare motrice
În cadrul probei se verifica:
auzul muzical;
simțul ritmic;
memoria muzicala;
calitățile vocale;
condițiile generale fizico - estetice si de mișcare.
Verificarea se face prin 1 – 2 din următoarele forme:
intonarea a 1 –2 cântece prezentate de candidat;
reproducerea unor fragmente ritmico – melodice după modele date de comisie;
realizarea unor exerciții de mișcare la comanda profesorului.
Evaluarea se face de o comisie formata dintr-un profesor de muzica si un profesor de educație fizica.
2. Proba de investigare a capacității de a comunica și a dicției
În cadrul probei se verifica:
capacitatea de a comunica;
pronunția cuvintelor, în general, și a cuvintelor cu aglomerări de consoane, în special;
capacitatea de a aduce argumente în susținerea unor idei;
valențele artistice privind interpretarea unui text.
Verificarea se face prin 1 – 2 din următoarele forme:
recitarea a 1 –2 strofe dintr-o poezie la alegerea candidaților;
citirea unui text dialogat;
interviu pe o tema la alegerea candidatului;
Evaluarea se face de o comisie formata dintr-un profesor de pedagogie și un profesor de limba și literatura română
NOTĂ:
1. Fiecare probă se apreciază cu “Admis” sau “Respins”.
2. Un candidat care a fost declarat “respins” la una din probe, va fi declarat “respins” la probele de aptitudini.
3. Nu se admit contestații la probele de aptitudini.
0 comentarii :
Trimiteți un comentariu